Trať bude dál provozovat Správa železnic, společnost AŽD po ní bude provozovat vlaky. Na tom, že tato trať zcela neupadla má také svůj podíl Klub Železničního muzea Zlonice.
Společnost AŽD se nedávno pochlubila, že díky jejímu zásahu nekončí další lokální trať v Česku:
„Zjednodušeně řečeno, AŽD se nakonec po naší úspěšné akci ve Straškově po tři čtvrti roku zvažování rozhodlo, že jízdy na lokálce Zlonice - Straškov zastřeší. S generálním ředitelem AŽD jsem vloni domlouval, jak udělat alespoň občasné vlaky,“ uvedl Tomáš Čech předseda Klubu Železničního muzea Zlonice.
Klub nabízel dvě řešení: „Buďto, že my budeme hlavní pořadatel a AŽD nás podpoří nízkou cenou a třeba reklamními předměty, nebo že my na vlaky seženeme příspěvky, ale provozovat je budou oni. Ta první varianta platila právě do straškovské akce, která byla reakcí na kroky Správy železnic vedoucí k úplnému uzavření trati.“
Již tenkrát se rodila spolupráce: „Náš spolek objednal u AŽD vlaky na 26.4.2025, AŽD nás podpořilo opravdu nízkou cenou za ně a drobnými dárky hlavně pro dětské návštěvníky. Nákladní vlaky a vlaky do příštího jízdního řádu (zatím jsou zadané jen na ty 2 termíny) jsme konzultovali, ale stále to bylo na úrovni, že já to objednávám, oni dají nízkou cenu a marketingovou podporu. Celé to ve Straškově byla především naše akce s podporou AŽD (laciná jízda vlaku) a SUD Teplice (pronájem 3 vozů za cenu jednoho).“
Spolek chtěl zvrátit původní rozhodnutí o ukončení trati: „Bez silného partnera by to nešlo. Protože se akce opravdu povedla, přihlásilo se AŽD k tomu, že to zastřeší. Jako velká firma se neúčastní všeho, chtějí vidět, že to je smysluplné. Až bude čas, sejdeme se a domluvíme, jaká budou pravidla vzájemné pomoci od příštího roku,“ uvedl Tomáš Čech.
Prostor pro další spolupráci je: „Aktuálně není časový prostor a ladit to s generálním ředitelem AŽD po mobilu není nutné. Když to shrnu, mně odpadnou nervy, sice jsem jakoby zapadl, ale oni na to mají techniku a lidi. A co se týče našeho vlivu, tak jízdní řád na příští rok jsem maloval já a s obcemi a dobrovolným svazkem obcí Stodesítka stále také vyjednávám já. Proto také jde o vlaky Louny – Straškov a zpět,“ uzavřel Tomáš Čech.