Dopravní a energetický ústav stavební vydal rozhodnutí, podle kterého získala Správa železnice potřebná povolení pro modernizaci trati na Kladno a na letiště.
Již nyní se modernizovala část trati, která vede po Praze. Následovat by měla část trati mezi Veleslavínem a Ruzyní. Modernizace zahrnuje převedení na dvojkolejní provoz a také modernizaci trati. Na některých místech by měl jet vlak rychlostí až 145 kilometrů v hodině Úsek mezi Masarykovým nádražím a Ruzyní ujede vlak za 25 minut. Z Masarykova nádraží na Kladně bude možné se dostat za půl hodiny.
Trať by měla být také bezpečnější díky zrušení 14 železničních přejezdů, 9 přejezdů nahradí podjezdy nebo nadjezdy, 11 přejezdů se zmodernizuje. Hotovo by mělo být v roce 2030.
Součástí trati by mělo být také tunel ve Střešovicích, který čeká na posouzení Ministerstvem životního prostředí. Nyní zde geologové prověřují podloží kvůli výstavbě železnice na letiště a do Kladna. Úsek mezi budoucími podzemními stanicemi v Dejvicích a Veleslavíně povede dvěma raženými tunely.
Správa železnic proto musí zjistit, jaké druhy horniny v místě budoucí trati jsou. Aktuálně pracují dělníci v areálu Vojenské nemocnice, kde musí vyhloubit celkem čtyři vrty.