Anonym opět vyhrožuje školám bombovým útokem. "Situace se netýká jen kladenských škol, jde o výhrůžky napříč celou republikou," řekla nám policejní mluvčí Michaela Richterová.
Přes 2500 škol dnes opět dostalo výhružný mail. V minulých dnech se tématu média a veřejnost ve velkém nevěnovala, a to je jediná účinná strategie - děkujeme za to. Kriminalisté intenzivně spolupracují se zahraničními kolegy a i odtud k nám plynou informace o tom, že relevance výhrůžek není vysoká. Tomuto i my podřizujeme naše opatření," uvedla Policie ČR.
Ministerstvo školství připravilo materiál pro školy, jak v případě, že dojde k nahlášení takového útoku, postupovat:
Stovky českých škol se v posledních dnech setkaly s výhrůžnými e-maily. MŠMT zaslalo ředitelům škol společný dopis ministrů školství a vnitra, který je informoval o součinnosti s Policií ČR a o postupu při zajištění bezpečnosti ve školách a školských zařízeních. Níže přinášíme krátké doporučení, které odpovídá principům oblasti krizových situací Ministerstva vnitra.
V případě, že škola obdrží výhrůžný telefonát:
1. Zapište si ihned detaily rozhovoru.
2. Pokud se Vám zobrazuje číslo volajícího, zapište je.
3. Nikdy nezavěšujte! Snažte se volající/volajícího udržet na telefonu, ptejte se na detaily a sdělení si zapisujte.
4. Informujte ředitele školy a odpovědné osoby.
5. Informujte Policii ČR a domluvte se na dalším postupu.
6. V případě potřeby iniciujte evakuaci podle svých interně stanovených postupů.
7. Policii a jednotkám IZS asistujte. Pomoci můžete např. s vhodným informováním přítomných osob, zabráněním vstupu do objektu apod.
Pokud jde o výhrůžnou zprávu elektronickou formou (e-mail, SMS, zpráva na sociálních sítích):
1. Neotevírejte žádné přílohy a neklikejte na žádné odkazy.
2. Informujte ředitele školy a odpovědné osoby.
3. Informujte Policii ČR a domluvte se na dalším postupu.
4. V případě potřeby iniciujte evakuaci podle svých interně stanovených postupů.
5. Policii a jednotkám IZS asistujte. Pomoci můžete např. s vhodným informováním přítomných osob, zabráněním vstupu do objektu apod.